6 adet sonuç bulundu

Arama

Protein Ailesi

SEK Protein Süt Ürün Özellikleri

  • 2 Çeşit, Kakaolu ve Hindistan Cevizi Aromalı
  • Laktozsuz Pastörize Süt
  • 330 ml'de SEK Protein Süt içerisinde 30,5 g Protein Kategoride En Yüksek Protein Oranı
  • 223 kcal (Kakaolu), 210 kcal (Hindistan Cevizi Aromalı) Düşük Kalori
  • Yüksek Protein
  • Şeker İlavesiz

SEK Protein Quark Ürün Özellikleri

  • 1 Çeşit, Sade
  • 165 g'da 20 g Protein Kategoride En Yüksek Protein Oranı
  • 139 kcal Düşük Kalori
  • Yüksek Kalsiyum
  • Şeker İlavesiz

Sporcu Beslenmesi ve Protein

Dilara Koçak

Dilara Koçak
SEK Beslenme Danışmanı

Protein Nedir?

Proteinler vücutta hücrelerde meydana gelen bütün biyolojik olayların anahtar noktasıdır. Proteinler vücudumuzda hücre düzenlenmesi, büyüme ve gelişme, yapısal düzenlemeler, nörolojik fonksiyonlar, kas onarımı ve yapımı gibi bir çok biyolojik aktivitede kullanılan makro besin öğelerinden biridir. Doku ve organların yapısına katılırlar, kas gelişimini sağlayarak büyüme ve gelişmeyi desteklerler. Proteinler, uzun zincirlerde birbirine bağlanmış olan, amino asitler adı verilen yüzlerce küçük birimden oluşur. Yirmi farklı aminoasit, birbirlerine farklı düzenlerde bağlanarak, farklı protein yapılarını oluşturur. Bu dizilim, proteinlere farklı özellikler sağlayarak vücutta farklı görevlerde yer almasını sağlar.

Ne Kadar Proteine İhtiyacımız Var?

Ortalama olarak sağlıklı yetişkin bir bireyin vücut ağırlığı başına 0,8-1 gram proteini günlük olarak alması istenir. 2016’da yayımlanmış olan Türkiye Beslenme Rehberi’ne göre, Türkiye ortalama diyeti için hesaplanmış yeterli alım miktarı olarak, bir yetişkinin protein ihtiyacı 1 g/kg’dır.

Yani; 70 kg bir bireyin protein ihtiyacı 56-70 gramdır. Bu oran çocuklarda, hamilelerde, bazı özel durumlarda ve spor yapan bireylerde daha farklı hesaplanır.
SEK Protein Süt, yetişkin bir insanın günlük protein ihtiyacının %43'ünü karşılar.
SEK Protein Quark, yetişkin bir insanın günlük protein ihtiyacının %28'ini karşılar.

Sporcuların Protein İhtiyacı Nedir?

SEK Protein Süt, orta düzeyde spor yapanların protein ihtiyacının %35'ini karşılar. Sizler de damak tadınıza göre Kakaolu Protein Süt veya Hindistan Cevizi Aromalı Protein Süt seçeneklerimizden birini seçerek günlük Protein ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Günlük Protein ihtiyacınızı sadece protein sütler ile değil dilerseniz Protein Quark ile de karşılayabilirsiniz. SEK Protein Quark, orta düzeyde spor yapan bir insanın protein ihtiyacının %23'ünü karşılar.

Protein alımı günün hangi saatlerinde olmalıdır?

Protein alımının, gün boyunca ve egzersiz sonrasında aralıklı olması gerekir. Protein açısından zengin gıdalar, kaslara besin maddelerinin verilmesini en üst düzeye çıkarmak için egzersiz sonrası 15-30 dakika içinde tüketilmelidir. Egzersiz sonrası için 20-40 g protein bir öğün, pozitif bir nitrojen dengesinin geliştirilmesine yardımcı olabilecek kas protein sentezini uyarır.

Kaynaklar
  • Nutritional Guidelines for Athletic Performance: The Training Table, Protein Needs of AthletesJournal of the International Society of Sports Position Stand: protein and exercise
  • Nutrition And Athletic Performance, American College Of Sport Medicine, Academy Of Nutrition And Dietetics , Dietitians Of Canada
  • Australian Goverment, Australian Sports Commission
  • Jones and Bartlett Publishers, Practical Applications In Sports Nutrition Chapter 12, Endurance and Ultra-endurance Athletes
  • Bilsborough S, Mann N. A review of issues of dietary protein intake in humans. Int J Sport Nutr Exerc Metab 2006 Apr;16(2):129-52.
  • ACSM Information On,PROTEIN INTAKE FOR OPTIMAL MUSCLE MAINTENANCE