6 adet sonuç bulundu

Arama

Protein Süt

1 kutu (330 ml) SEK Protein Laktozsuz Süt, 30,5 g Protein içerir. Kakaolu Protein Süt 223 kcal, Hindistan Cevizi Aromalı Protein Süt 210 kcal’dir.

  • 1 kutu (330 ml) SEK Protein Laktozsuz Süt yetişkin bir bireyin günlük protein ihtiyacının yaklaşık %43’ünü karşılar. Orta düzeyde spor yapan yetişkin bir erkek bireyin ise protein ihtiyacının %35’ini karşılamaya yeter.
  • Laktoz içermemesi sindirim açısından kolaylık sağlar.
  • Şeker içermez. Bu sebeple kan şekerinde ani dalgalanmalara sebep olmaz ve uzun süre tokluk hissi sağlamaya yardımcı olur.
Protein nedir?

Proteinler vücutta hücrelerde meydana gelen bütün biyolojik olayların anahtar noktasıdır. Proteinler vücudumuzda hücre düzenlenmesi, büyüme ve gelişme, yapısal düzenlemeler, nörolojik fonksiyonlar, kas onarımı ve yapımı gibi bir çok biyolojik aktivitede kullanılan makro besin öğelerinden biridir. Doku ve organların yapısına katılırlar, kas gelişimini sağlayarak büyüme ve gelişmeyi desteklerler. Proteinler, uzun zincirlerde birbirine bağlanmış olan, amino asitler adı verilen yüzlerce küçük birimden oluşur. Yirmi farklı aminoasit, birbirlerine farklı düzenlerde bağlanarak, farklı protein yapılarını oluşturur. Bu dizilim, proteinlere farklı özellikler sağlayarak vücutta farklı görevlerde yer almasını sağlar.

Ne kadar proteine ihtiyacımız var?

Ortalama olarak sağlıklı yetişkin bir bireyin vücut ağırlığı başına 0,8-1 gram proteini günlük olarak alması istenir. 2016’da yayımlanmış olan Türkiye Beslenme Rehberi’ne göre, Türkiye ortalama diyeti için hesaplanmış yeterli alım miktarı olarak, bir yetişkinin protein ihtiyacı 1 g/kg’dır.

Yani; 70 kg bir bireyin protein ihtiyacı 56-70 gramdır. Bu oran çocuklarda, hamilelerde, bazı özel durumlarda ve spor yapan bireylerde daha farklı hesaplanır.

Sporcuların protein ihtiyacı nedir?

Sporcularda artmış bir protein ihtiyacı vardır. Protein ihtiyacı, egzersiz türüne, süresine, şiddetine, kişinin cinsiyetine, yaşına, enerji ve karbonhidrat alımına da bağlı olarak değişir.

Academy of Nutrition and Dietetics, Dietitians of Canada, American College of Sports Medicine’nın ortak raporuna göre sporcular için günlük protein alımı antrenmana bağlı olarak değişmekle beraber 1,2-2,0 g/kg’dır.

Sporcuların kas protein sentezimi en yükseğe çıkarmak için porsiyon başına 0,25 g/kg yüksek kaliteli protein veya öğünde 20-40 g protein almaları gerekir. Atletler için protein alımı direnç ve dayanıklılık egzersizi durumlarına göre değişebilir.

Protein alımı günün hangi saatlerinde olmalıdır?

Protein alımının, gün boyunca ve egzersiz sonrasında aralıklı olması gerekir. Protein açısından zengin gıdalar, kaslara besin maddelerinin verilmesini en üst düzeye çıkarmak için egzersiz sonrası 15-30 dakika içinde tüketilmelidir. Egzersiz sonrası için 20-40 g protein bir öğün, pozitif bir nitrojen dengesinin geliştirilmesine yardımcı olabilecek kas protein sentezini uyarır.

Kaynaklar
  • Nutritional Guidelines for Athletic Performance: The Training Table, Protein Needs of AthletesJournal of the International Society of Sports Position Stand: protein and exercise
  • Nutrition And Athletic Performance, American College Of Sport Medicine, Academy Of Nutrition And Dietetics , Dietitians Of Canada
  • Australian Goverment, Australian Sports Commission
  • Jones and Bartlett Publishers, Practical Applications In Sports Nutrition Chapter 12, Endurance and Ultra-endurance Athletes
  • Bilsborough S, Mann N. A review of issues of dietary protein intake in humans. Int J Sport Nutr Exerc Metab 2006 Apr;16(2):129-52.
  • ACSM Information On,PROTEIN INTAKE FOR OPTIMAL MUSCLE MAINTENANCE